فی ما فی

ساخت وبلاگ

شاید حق با گیاه‌خوارها باشد که مدت‌ها است از مصرف محصولات لبنی خودداری می‌کنند. با وجود این‌که شیر خام و طبیعی فواید زیادی دارد؛ دیوید لودویگ، متخصص اطفال و تغذیه از دانشگاه هاروراد معتقد است شیر کم‌چرب و محصولات لبنی به دلیل وجود شیرین‌کننده‌های مصنوعی و قند در ترکیب‌شان، سلامتی‌تان را تهدید می‌کنند.

شاید حق با گیاه‌خوارها باشد که مدت‌ها است از مصرف محصولات لبنی خودداری می‌کنند. با وجود این‌که شیر خام و طبیعی فواید زیادی دارد؛ دیوید لودویگ، متخصص اطفال و تغذیه از دانشگاه هاروراد معتقد است شیر کم‌چرب و محصولات لبنی به دلیل وجود شیرین‌کننده‌های مصنوعی و قند در ترکیب‌شان، سلامتی‌تان را تهدید می‌کنند.
 
بنابر توضیحات دیوید لودویگ در پژوهشِ خود (که در مجله‌ی انجمن پزشکی متخصصان اطفال امریکا منتشر شد)، پژوهش‌های زیادی در مورد بررسی تاثیرات منفیِ نوشیدنی‌های شیرین‌شده توسط قند به‌عمل آمده‌اند. مصرف بیش از اندازه‌ی قند باعث ایجاد مشکلات سلامتیِ مختلفی از جمله اضافه‌وزن، دیابت و غیره می‌شود.
 
در حقیقت، به دلیل اثرات منفی قند بر سلامتی، وزارت کشاورزی ایالات متحده، آکادمی پزشکان اطفال امریکا، و بسیاری از سازمان‌های دیگر مصرف نوشیدنی‌های شیرین را توصیه نمی‌کنند. در عوض، آنها مصرف شیر کم‌چرب را آن هم روزانه ۳ لیوان توصیه می‌کنند.
 
با وجود این، لودویگ این توصیه را نیز به چالش می‌کشد و می‌گوید: "این توصیه شاید رایج‌ترین پیشنهادی باشد که در نیم‌قرن گذشته دائما به جمعیت امریکا داده می‌شود. در نتیجه، امریکایی‌ها احتمالا با این فرضیه که استخوان‌های‌شان بدون شیر به راحتی می‌شکند، سالانه میلیاردها لیتر شیر مصرف می‌کنند”.
 
خطرهای مصرف محصولات شیر کم‌چرب
اگر وزارت کشاورزی ایالات متحده از مصرف شیر کم‌چرب حمایت می‌کند، در حقیقت در حال حمایت و ترویج مصرف قند اضافی است، که بر خلاف تمامیِ ادعاهای است که پژوهش‌گران در مورد مضرات و ضرورت خودداری از مصرف نوشیدنی‌های قندی و شیرین به اثبات رسانده‌اند. و این مسئله دلیلِ اصلیِ نگرانی لودویگ است. نوشیدن شیر کم‌چرب یا شیرکاکائو کاملا در تضاد با توصیه‌های پزشکان در مورد خودداری از مصرف قند است، زیرا در محصولات کم‌چرب عملا قند جایگزین چربی می‌شود.
 
لودویگ می‌گوید: "بدترین حالتِ ممکن در این میان، تولید و مصرف شیرکاکائو کم‌چرب است: اگر چربی را از شیر بگیریم – بی‌مزه می‌شود. از این رو برای ترغیب کودکان‌مان به مصرف روزانه ۳ لیوان شیر، به آنها نوشیدنیِ مملو از قند می‌دهیم".
 
وی هم‌چنین می‌افزاید: "می‌توانیم مقدار زیادی از کلسیم مورد نیازمان را از طریق انواع مختلفی از مواد غذایی به‌دست بیاوریم. به علاوه، کلسیم موجود در کلمِ پخته‌شده بیش‌تر از شیر است. منابع دیگری از کلسیم هم وجود دارند که عبارت هستند از ساردین، آجیل، حبوبات، سبزیجات و غیره”.
 
فواید لبنیات پرچرب
شاید حق با دیوید لودویگ باشد که با طرح وزارت کشاورزی ایالات متحده مبنی بر ترجیحِ شیر کم‌چرب بر شیر کامل مخالفت می‌کند. افراد و کسب‌وکارهای مختلف باید با همکاری یکدیگر از تولید و مصرف چربی‌های خاصی نظیر چربی‌های ترانس و چربی‌های غیراشباعِ تصفیه‌شده در روغن‌های گیاهی نظیر ذرت، سویا، روغن آفتاب‌گردان و روغن کانولا خودداری کنند.
 
با وجود این، شواهد و مدارک زیادی دال بر بی‌خطریِ مصرف چربیِ اشباع‌شده در شیر، روغن نارگیل، و گوشت حیوانات علف‌خوار وجود دارد. مدت طولانی است که چربی اشباع‌شده را بسیار بد می‌دانند، ولی یک مطالعه که در ۲۰۱۰ در مجله‌ی امریکایی تغذیه‌ی بالینی منتشر شد، می‌گوید: "هیچ مدرکی وجود ندارد که بتواند ارتباط میان افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی و مصرف چربی اشباع‌شده در رژیم غذایی را ثابت کند”.
 
به علاوه، مصرف محصولات فراوری‌شده‌ی لبنیِ پرچرب فواید اندکی دارند. در حالی‌که از لحاظ علمی ثابت شده است لبنیات خام (شیر طبیعی که از حیوانات علف‌خوار گرفته می‌شود) و پرچرب برای سلامتی قلب مفید هستند، به جذب ویتامین‌ها کمک می‌کنند، خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهند، به کاهش وزن کمک، و دیابت را کنترل می‌کنند.
 
خوردنِ لبنیات پاک یا ارگانیک می‌تواند وضعیتِ کلیِ سلامتی‌تان را بهبود بخشد، در حالی که محصولات فراوری‌شده‌ی لبنی اثرات منفی بر سلامتی‌تان می‌گذارند. بنابراین، همیشه در انتخاب محصولات لبنی مراقب باشید زیرا بیش از ۲۰ نوع آنتی‌توکسین، داروی مسکن، و ترکیبات خطرناک مختلف دیگری در شیر وجود دارند.
 
ترجمه: نشریه تحریریه بازده

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 106 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:47

پدر مهرداد اولادی درگذشت پسر خود را باور نمی کرد.

پدر مهرداد اولادی درگذشت پسر خود را باور نمی کرد.
 
به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا رامشگر، مدیر باشگاه پرسپولیس قائمشهر درباره نحوه با خبر شدن پدر مرحوم مهرداد اولادی گفت: امروز به محل کار پدر مهرداد رفتم و او که می دانست همیشه از مهرداد خبر دارم از من پرسید از مهرداد چه خبر؟ من که قصد نداشتم خبر را مستقیم به او بدهم گفتم خبر دارید که مهرداد دیروز پایش شکسته و امروز او را به قائمشهر می آروند تا عمل کند.

پدر مهداد گفت پس به خانه برویم تا او بیاید اما زمانی که به در خانه آنها رسیدیم جمعیت زیادی مقابل درب تجمع کرده بودند و صدای گریه کل کوچه را فرا گرفته بود.همان زمان بود که پدر مهرداد از من پرسید برای مهردادم چه اتفاقی رخ داده است؟!

حال او مساعد نبود و نتوانست همراه من و برادر مهرداد به تهران بیاید.هنوز زمان تشییع جنازه و خاکسپاری مشخص نیست اما پیکر مهرداد در تهران تشییع و در قائمشهر به خاک سپرده خواهد شد.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 109 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:47

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در پیامی درگذشت مهرداد اولادی را تسلیت گفت.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال در پیامی درگذشت مهرداد اولادی را تسلیت گفت.
 
به گزارش  فارس، مهرداد اولادی بازیکن تیم فوتبال ملوان عصر امروز به علت ایست قلبی درگذشت. علی دایی سرمربی تیم فوتبال صبا در پیامی درگذشت او را تسلیت گفت.
 
در این پیام آمده است: «بهار فصل رویش گلهاست اما نوگل فوتبال ما طاقت پایان اولین ماه بهار را هم نداشت. مهرداد به تیم منتخب بهشت دعوت شد تا هادی احساس تنهایی نکند. برای این غم بزرگ فقط می‌توان چند صفحه سکوت کرد. خود را در غم بازماندگان شریک می‌دانم.»

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 104 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:47

تارنماي روزنامه انگليسي "ديلي تلگراف"در آستانه از سرگيري پروازهاي "بريتيش ايرويز" به ايران، 18 مكان ديدني كشورمان را به گردشگران خارجي معرفي كرد. فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:28

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 112 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:28

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 107 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:28

اجرای طرح انضباط شهری با هماهنگی شهرداری تهران، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی از آذر ماه سال گذشته شروع شد.

اجرای طرح انضباط شهری با هماهنگی شهرداری تهران، نیروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی از آذر ماه سال گذشته شروع شد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، همزمان با ورود مددجویان به کمپ ها و درمان، مددکاران سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با حضور در کمپ ها تلاش داشتند تا مراکز بهاران را به عنوان مراکز کارآموزی و توانمندسازی معرفی کنند. در این مراکز که به مدت 6 تا 9 ماه پذیرای مددجویان هستند قرار است تا با حضور کارآفرینان مهارت های دست ورزی و زودبازده آموزش داده شود.
 
بر اساس گزارش های غربالگری مددجویان کمپ ها که برای حضور در مراکز بهاران اعلام آمادگی کردند، از مجموع 2 هزار و 461 مددجوی مستقر در کمپ ها حدود 28 درصد یعنی 680 نفر هستند.
 
اگر قرار باشد مددجویان را براساس رده سنی بررسی کنیم خواهیم دید که گروه سنی 33 تا 39 ساله ها با 27 درصد و 40 تا 46 ساله ها نیز با فراوانی 25 درصد بالاترین فراوانی را در جمعیت مددجویان به خود تخصیص داده اند.
 
این غربالگری همچنین حاکی است 30 درصد این افراد دارای تحصیلات ابتدایی یا کمتر، 42 درصد دارای تحصیلات راهنمایی و 28 درصد دارای مدرک دیپلم و بالاتر هستند.
 
همچنین براساس آمارهای موجود 47 درصد از مددجویان بی خانمان و 22 درصد در خوابگاه یا شلتر زندگی می کنند. مابقی نیز در خانه پدری، خانه شخصی و استیجاری مستقر هستند.
 
ضمناً تهرانی ها 54 درصد و شهرستانی ها 46 درصد از مددجویان را تشکیل می دهند و تاکنون حدود 650 نفر به مراکز بهاران منتقل شده اند.
 
داده های این گزارش همچنین بیانگر آن است که هروئین و بعد از آن شیشه پرمصرف ترین مواد مخدر محسوب می شوند.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 110 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 4:58

پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «تیبورون» طی روزهای ۲۰ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ در شهر تیبورون ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار شد و فیلم «فصل فراموشی فریبا» به تهیه کنندگی و کارگردانی عباس رافعی جایزه بهترین بازیگر سال ۲۰۱۶ این جشنواره را برای سینمای ایران به ارمغان آورد.

فیلم مستند بلند «آتلان» ساخته معین کریم‌الدینی نیز در بخش مستند جشنواره حضور داشت.

«فصل فراموشی فریبا» در فروردین ماه امسال پنج جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر زن و بهترین کارگردانی را از جشنواره کویینز نیویورک و جشنواره فیلم های مستقل (ARFF) برلین آلمان و جشنواره گاردن استیت دریافت کرد.

گارینه نظریان منشی صحنه فیلم به نمایندگی از ساره بیات جایزه جشنواره آمریکا را دریافت کرد. پخش بین المللی این فیلم در موسسه فیلمنگاران انجام می پذیرد.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 4:58

سریال علی‌البدل، به کارگردانی سیروس مقدم، یکی از مجموعه‌هایی است که برای پخش در ماه رمضان امسال انتخاب شده است. مجموعه‌ای که قرار است توسط گروه سازنده پایتخت ساخته شود، و هنوز فیلمبرداری آن آغاز نشده است.

 سحر قریشی، پس از سال‌ها دوری، با این سریال، به تلویزیون بازخواهد گشت.


فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 2:42

جذب هزاران مسافر ایرانی که در طول سال به قصد مسافرت یا تحصیل و کار به خارج از مرزهای کشورمان عزیمت می کنند آنقدر برای ایرلاین های خارجی جذاب است که در تلاش هستند به هر نحو ممکن درصدی بیشتر از این مسافران را نصیب خود کنند.

به گزارش فارس،  تبلیغات فراوان و تخفیفات ویژه ای که هر از چند گاهی از سوی این شرکت های هواپیمایی ارائه می شود، در کنار تعلل ایرلاین های ایرانی باعث شده تا درصد قابل توجهی از مسافران ایرانی برای پروازهای خود این شرکتهای خارجی را انتخاب کنند.

علی رغم همه تبلیغات آشکار این ایرلاین ها برای منت گذاشتن بر سر مسئولان و مردم کشورمان جهت تداوم پروازهای خود به مقصد یا از مبدا ایران، در لایه های پایین عطش حضور در کشورمان آنقدر زیاد است که اگر اصطلاحا این شرکت ها را از در بیرون کنیم، دوباره از پنجره در تلاش برای بازگشت به جامعه ایران هستند.

در عین رقابت پنهان و تلاش های ایرلاین های خارجی برای جذب مشتریان ایرانی، برخی طرح ها و برنامه های این شرکت ها را باید با دیده تردید و شک بررسی و رصد کرد. به عنوان مثال، بر اساس اطلاعیه جدید فلای دوبی که مدتی است فعالیت های خود را در شهرهای مختلف کشورمان رونق داده است، ارائه برخی نرخ های خاص قابل تامل و جالب به نظر می رسد.

به عنوان مثال، در این اطلاعیه جدید که برای آژانس های مسافرتی ایرانی در سراسر کشور ارسال شده، ضمن اعلام لیست پروازهای این ایرلاین به مقصد دوبی از شهرهای مختلف کشورمان (که تعداد آن قابل توجه است) قیمت های اعلامی دارای ویژگی های خاصی است.

به عنوان مثال، اگرچه مسیر مشهد به دوبی و بالعکس، حدودا 3 برابر مسیر بندرعباس به دوبی است، قیمت مسیر طولانی تر حدود 90 هزار تومان ارزان تر است و در حالی که پروازهای رفت و برگشت از مشهد به دوبی، از 120 دلار قیمت گذاری شده، این رقم درباره پروازهای بندرعباس به دوبی از رقم 146 دلار شروع می شود. حتی در مقایسه با شهرهای نزدیک تری چون شیراز نیز بلیت مشهد به دوبی حدود 150 هزار تومان ارزان تر است!

اگرچه تعداد بیشتر پروازها به مشهد می تواند دلیلی برای ارزان تر شدن بلیت این مسیر اعلام شود اما بررسی تعداد پروازهای فلای دوبی به شهرهایی چون بندرعباس نیز نشان می دهد تعداد ورود و خروج هواپیماهای این ایرلاین به این شهر مهم در جنوب کشور نیز قابل توجه بوده اما قیمت آن تناسبی با قیمت تعیین شده برای پرواز به مشهد ندارد.

هرچند تعداد قابل توجهی از ساکنان حاشیه خلیج فارس جزء مریدان و دوستداران امام هشتم (ع) محسوب می شوند و علاقمند به حضور در مشهد مقدس هستند اما به نظر می رسد تاکتیک ها و برنامه های این ایرلاین و برخی دیگر از ایرلاین های عربی برای ترغیب سفر مردم کشورمان بخصوص شهرهای مذهبی تر مانند مشهد به دوبی نیز باید مورد توجه نهادهای مسئول قرار بگیرد.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 117 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 2:42

خانواده عباس کیارستمی از بازگشت تب و عفونت مجدد در بدن این فیلمساز ابزار نگرانی کردند.

خانواده عباس کیارستمی از بازگشت تب و عفونت مجدد در بدن این فیلمساز ابزار نگرانی کردند.
 
به گزارش آنا، در حالی‌ که به‌ نظر می‌رسید پروسه درمانی عباس کیارستمی به‌خوبی طی می‌‌شود، خانواده او با ابزار نگرانی از بازگشت تب و عفونت مجدد در بدن این فیلمساز بزرگ اعلام کردند: «او شنبه‌ شب باز دچار تب شد که خوشبختانه تیم پزشکی با تجویز آنتی‌بیوتیک‌های تازه موفق به کنترل عفونت شدند.
 
 اما با توجه به طولانی شدن دوران درمان، تعدد عفونت‌ها و مقاوم شدن بدن در مقابل آنتی‌بیوتیک به‌‌طور طبیعی، ما هنوز بسیار نگرانیم.
 
همچنین در هر پروسیجری که نفوذ از راه پوست صورت می‌گیرد، خطر عفونت وجود دارد و او به‌دلیل آسیب‌دیدگی «حالب» از «نفروستومی» استفاده می‌کند.
 
طبعا تا ترمیم حالب و خارج شدن نفروستومی، از نگرانی ما کاسته نخواهد شد.»

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 113 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 2:42

جمله هایی هست که تا خیلی دیر نشده است و حسرت نخوردید باید حتما همین امروز بگویید. می‌دانم برای شما پیش آمده است که شرکتی را ترک کنید. سال‌ها گذشته است. دوباره همکاران سابق خود را می‌بینید. مثل همیشه مکالمه‌ی متعاقب آن در مورد موضوعی است مثل “تصمیم جدید مدیریت را شنیدی؟ من که فکر می‌کنم واقعا احمقانه است”

جمله هایی هست که تا خیلی دیر نشده است و حسرت نخوردید باید حتما همین امروز بگویید. می‌دانم برای شما پیش آمده است که شرکتی را ترک کنید. سال‌ها گذشته است. دوباره همکاران سابق خود را می‌بینید. مثل همیشه مکالمه‌ی متعاقب آن در مورد موضوعی است مثل "تصمیم جدید مدیریت را شنیدی؟ من که فکر می‌کنم واقعا احمقانه است”
 
برای آنها مهم است ولی برای شما اصلا جذاب نیست. ولی گاهی این مکالمه متفاوت است.
 
همکار سابقم به من گفت: "تو تقریبا ۲۰ سال این‌جا کار کردی. چیزی هست که آرزو داشته باشی به عقب برگردی و انجامش بدی؟” سوال خیلی خوبی بود.
 
من برای اشتباهات استراتژیک یا تصمیم‌های تاکتیکی ضعیف یا خطاهای کاری افسوس نمی‌خورم. (که خیلی از این اشتباه‌ها کرده‌ام.) قطعا آن موقع افسوس می‌خوردم ولی حالا واقعا نه.
 
در عوض افسوس چیزهایی را می‌خورم که نگفتم؛ به کارمندانی که به من گزارش می‌دادند، fه بعضی از همکارانم، یا حداقل به کسی که برایش کار می‌کردم.
 
دوست دارم به آن لحظه‌ها برگردم.
 
برای من خیلی دیر است. ولی برای شما نه. در اینجا ۶ جمله است که باید همین امروز به آدم‌هایی بگویید که با آنها کار می‌کنید .
 
جمله ۱. ”عالی بود، چطوری شما…”
 
هیچ‌کس به اندازه‌ی کافی تحسین نمی‌شود. هیچ‌کس. کسی که کاری را به خوبی انجام داده است انتخاب کنید و به او بگویید.
 
راحت به گذشته برگردید. این که امروز بگویید: "داشتم به این‌که پارسال چه‌طور پروژه را مدیریت کردی فکر می‌کردم…” به اندازه‌ی همان موقع، که اگر می‌گفتی، تاثیر مثبت خواهد‌داشت. (شاید کمی هم بیشتر، چون هنوز به یاد دارید که یک سال قبل چه شده است.)
 
تحسین غیره‌منتظره هدیه‌ای است که برای هدیه‌دهنده هزینه‌ای ندارد ولی برای دریافت‌کننده بسیار باارزش است.
 
جمله ۲. ” متاسفم من…”
 
همه‌ی ما گاهی خراب می‌کنیم. باید به خاطر بعضی چیزها عذرخواهی کنیم؛ حرف‌ها، کارها، غفلت‌ها، پیش‌قدم نشدن‌ها، و همراهی نکردن‌ها. حقیقتا حمایت نکردن‌ها.
 
بگویید که متاسف هستید. ولی با گفتن جمله‌ای مثل "ولی من واقعا ناراحت بودم…” یا "یا فکر کردم تو…” یا هر جمله‌ی توجیه کننده‌ی دیگری که حتی ذره‌ای تقصیر را به گردن طرف مقابل می‌اندازد عذرخواهی‌تان را ادامه ندهید.
 
بگویید متاسف هستید. بگویید چرا متاسف هستید و همه‌ی تقصیر را بپذیرید، نه کمتر نه بیشتر.
 
جمله ۳.”می‌تونی کمکم کنی…؟”
 
یکی از بزرگ‌‌‌‌‌ترین افسوس‌هایم کمک نخواستن از یکی از سرپرستان همتا و دوستم بود. هدایت پروژه‌ای به من سپرده شده‌بود که او واقعا آن را می‌خواست. محترمانه غرورش را زیر پا گذاشت—از نظر سابقه و موقعیت از من برتر بود— و به من گفت هر کمکی از دستش بربیاید خوشحال می‌شود انجام بدهد. با این‌که واقعا می‌خواست مشارکت داشته باشد هیچ وقت این اجازه را به او ندادم. می‌خواستم نشان بدهم که می‌توانم به تنهایی پروژه را مدیریت کنم. حس ارزش و اعتبار خودم برایم مهم‌تر از احساسات او بود. غیرمستقیم از کسی کمک خواستن ارزش و مهارت‌های او راتصدیق می‌کند. گفتن "می‌تونی کمکم کنی؟” مثل این است که بگویید "تو در این زمینه عالی هستی.”
 
و یک امتیاز دارد: کمک می‌گیرید.
 
جمله ۴. "می‌تونم کمکت کنم…؟”
 
حالا نوبت را عوض کنید. در بعضی سازمان‌ها، کمک خواستن نشانه‌ی ضعف است. بیش‌تر مردم هنگام کمک خواستن تردید می‌کنند. ولی همه به کمک احتیاج دارند.
 
فقط نگویید”چیزی هست که بتونم کمکت کنم؟” بیش‌تر مردم به‌طور خودکار می‌گویند "نه خودم می‌تونم”. دقیق باشید. بگویید: "چند دقیقه وقت دارم… می‌تونم کمکت کنم تمومش کنی”
 
طوری پیشنهاد کنید که حس همکاری داشته باشد نه خود برتربینی یا منت. و بعد واقعا کمک کنید.
 
جمله ۵.”متاسفم که ناامیدت کردم.”
 
در بخش دیگری پروژه‌ای به من محول شده بود. پروژه‌ای بود که واقعا نمی‌خواستم. بنابراین غیرمحترمانه آن را سرسری گرفتم. از زیر کارها فرار کردم و روی پروژه‌هایی که بیش‌تر علاقه داشتم تمرکز کردم.
 
مدیرم محترمانه ریسک کرده بود و پروژه را به من داده‌ بود نا بتوانم خودم را نشان بدهم ولی من اهمیت ندادم. سرانجام مدیرم گفت: "همه می‌دونن تو سرت خیلی شلوغه. بنابراین تصمیم گرفتن خودشون پروژه رو مدیریت کنن”.
 
حس بدی به من دست داد ولی هیچ‌وقت نگفتم "می‌دونم سعی داشتی کمکم کنی. متاسفم که ناامیدت کردم. قول می‌دم دیگه هیچ وقت تکرار نشه.” همین یک حرف می‌توانست یک مشکل بزرگ را برطرف کند.
 
بزرگ‌ترین مشکل‌‌ها مشکل‌های احساسی هستند. برطرف کردن آنها به عهده‌ی شماست.
 
جمله ۶.”دوستت دارم.”
 
نه، در محل کار نه، بلکه هرجا که به آن باور دارید و هروقت که حس‌اش کردید.
 
بیان احساسات‌تان هدیه‌ی دیگری است که هزینه‌ای برای شما ندارد… ولی برای مردمی که با آنها در میان می‌گذارید بسیار باارزش خواهد‌بود.
 
منبع: inc.com
مولف: جف هادن
ترجمه: از بازده

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 21:35

اردن سفیر خود را از تهران فراخوانده است.
 
به گزارش پرس تی وی به نقل از «بترا»، محمد المومنی، سخنگوی رسمی دولت اردن دوشنبه (30 فروردین) مدعی شد کشورش در پی «دخالت ایران در امور کشورهای عربی» سفیر خود را برای انجام مشاوره به امان فراخوانده است.
 
مومنی افزود اردن پس از حوادث مربوط به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد مراتب اعتراض خود را به تهران اعلام کرده بود.
 
وی افزود پس از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 اردن ضمن استقبال از این مسأله امیدوار بود این توافق به تقویت روابط کشورهای عربی و ایران منجر شود.
 
 سخنگوی رسمی دولت اردن مدعی شد: «پس از توافق هسته‌ای ایران، مواضع این کشور در تضاد با خواسته‌های بلند مدت اردن بوده و اقدامات تهران در این مدت دخالت آشکار در امور داخلی کشورهای عربی به شمار می‌رود، این کشور اصول اولیه حسن هم‌جواری را رعایت نکرده و سبب تشدید بحران در خاورمیانه و بی‌ثباتی در منطقه شده است.»
 
مومنی همچنین مدعی شد ایران به خواسته‌های اردن و دیگر کشورهای عربی که در بیانیه‌های پایانی نشست‌های اخیر اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی مطرح شد، واکنش مناسبی نشان نداده است.
 
وی افزود: «به همین دلیل تصمیم گرفتیم از سفیر خود در تهران بخواهیم برای رایزنی، مشاوره و بازنگری به اردن بازگردد.»
 
این تصمیم اردن تنها یک هفته پس از سفر محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان به اردن برای دیدار با عبدالله دوم، پادشاه این کشور صورت گرفته است.
 
در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه سعودی، عده‌ای از افراد خودسر به ساختمان سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری این کشور سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب کردند. این حوادث با محکومیت شدید مقام‌های ایرانی همراه شد و مورد پیگیری قضایی قرار گرفت.
 
با این وجود، عربستان به بهانه این حملات روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد و همچنین با اعمال نفوذ بر سایر کشورهای عربی تلاش کرد تا با ایجاد تنش، تهران را تحت فشار قرار دهد.
 
برخی تحلیلگران بر این باورند که رفتار انفعالی ریاض در پاسخ به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 صورت گرفت.
 
عربستان سعودی همواره از مخالفان سرسخت برنامه هسته‌ای ایران  بوده است.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 108 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 21:35

محققان مرکز پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم زنان آمریکا می‌گویند زنان در معرض خطر بیشتری برای نابینایی قرار دارند.

محققان مرکز پیشگیری از نابینایی و سلامت چشم زنان آمریکا می‌گویند زنان در معرض خطر بیشتری برای نابینایی قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، زنان در مقایسه با مردان در معرض خطر بیشتری برای از دست دادن بینایی بر اثر عواملی نظیر آب مروارید، گلوکوم، زوال ماکولار و چشم خشک و به ویژه پس از یائسگی قرار دارند.

بارداری نیز می‌تواند باعث خشک شدن، پف پلک و تغییرات عیوب انکساری شود که منجر به دو بینی و تاری دید می‌شوند.

بینایی زنان باردار نیز می‌تواند بر اثر سر دردهای میگرنی، دیابت و فشارخون بالا تحت تاثیر قرار گیرد.

در زنان باردار بعضی از داروهای درمانی گلوکوم می‌تواند باعث آزار به جنین شود و به همین علت به این دسته از زنان توصیه می‌شود تا درباره تمام داروهای مصرفی‌شان و تغییرات بینایی مربوطه با پزشک خود مشورت کنند.

داشتن سبک زندگی سالم شامل ورزش منظم، تغذیه مناسب و خودداری از مصرف سیگار می‌تواند در سلامت چشم مؤثر باشد.

انجام دوره‌ای تست‌های بینایی بهترین راه برای دنبال کردن سلامت بینایی است و علاوه بر این نیز می‌توان با استفاده از این روش‌ها بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشارخون بالا را شناسایی کرد.

منبع: ایسنا

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 21:35

دانشمندان توانستند راز یکی از مهم‌‌ترین سفرهای طبیعت را بفهمند. این سفر، مهاجرت بزرگ پروانه‌های شهریار از کانادا به مکزیک است. پروانه‌های شهریار تنها حشره‌هایی هستند که چنین مسافت‌های درازی را مهاجرت می‌کنند.

دانشمندان توانستند راز یکی از مهم‌‌ترین سفرهای طبیعت را بفهمند. این سفر، مهاجرت بزرگ پروانه‌های شهریار از کانادا به مکزیک است. پروانه‌های شهریار تنها حشره‌هایی هستند که چنین مسافت‌های درازی را مهاجرت می‌کنند.

محققان قبلا می‌دانستند که این پروانه‌ها با آگاهی از زمان روز و موقعیت خورشید در افق جهت‌یابی می‌کنند. اما آنها نمی‌دانستند که مغز پروانه‌ها این اطلاعات را چگونه جمع‌آوری و پردازش می‌کند. اما حالا محققان دانشگاه‌های واشینگتن، میشیگان و ماساچوست می‌گویند مدلی از مکانیسم‌های کنترل عصبی مغز این پروانه‌های شهریار ساخته‌اند.

شهریارها به خورشید نگاه می‌کنند، اما این برای رسیدن به مقصدشان کافی نیست. آنها همچنین به آگاهی از زمان هم نیاز دارند. پروانه‌های شهریار هم مثل انسان‌ها نوعی ساعت درونی دارند که فعالیت روزمره را با آن تنظیم می‌کنند. اما بر خلاف انسان‌ها، ساعت آنها در آنتن‌شان متمرکز شده.

محققان سیگنال‌های عصبی آنتن این پراونه‌ها را ثبت کردند تا اطلاعات ساعت درونی پروانه‌ها و همچنین اطلاعات گرفته شده از چشم این حشره را زیر نظر داشته باشند. آنها از این داده‌ها برای ایجاد مدلی استفاده کردند که مکانیسم‌های کنترل عصبی برای «ساعت» و «موقعیت خورشید» را نشان می‌دهد. مدل دانشمندان حتی نشان می‌دهد که پروانه‌های شهریار در صورت منحرف شدن چگونه به مسیرشان بازمی‌گردند.

این مدل نشان می‌دهد که اگر پروانه‌ها بخواهند به سمت شمال برگردند، مکانیسم عصبی همین مسیر را معکوس می‌کند. وقتی این اتفاق می‌افتد، قطب‌نمای آنها به جای اینکه جنوب غرب را نشان دهد، به سمت شمال شرق اشاره می‌کند. این یک سیستم ساده و کارآمد است که به نسل‌های مختلف پروانه‌های شهریار کمک می‌کند که این مهاجرت خارق‌العاده را انجام دهند.

ترجمه ای از Discovery News

منبع: دیجی کالا مگ

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 106 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:26

شهری که پس از زلزله
فرادید| فوکوکا شهری در جنوب ژاپن و در فاصله‌ی 90 کیلومتری از مرکز زلزله اخیر ژاپن قرار دارد. پس از زلزله، کفی عجیب در سطح خیابان‌های مرکزیِ شهر فوکوکا ظاهر شد که علت آن مشخص نیست!  
 
به گزارش فرادید به نقل از ایندیپندنت،
چند روز پیش زلزله‌ای به قدرت 7.3 ریشتر ژاپن را لرزاند. در اولین ساعات صبح شنبه، یا به عبارتی تنها چند ساعت پس از زلزله مهیب ژاپن، پوششی از کف در خیابان‌های مرکزی شهر فوکوکا پدیدار شد.
 
کاربران شبکه اجتماعی توییتر تصاویری از کف پخش شده در سطح خیابان را به اشتراک گذاشتند و برخی آن را «منزجر کننده» نامیدند.
 
کازوکی نابتا در محله صنعتی تنجین، جایی که کف‌ها ظاهر شدند، زندگی می‌کند. او می‌گوید: «من به عینه بلافاصله پس از زلزله شاهد آن کف‌ها بودم.»
شهری که پس از زلزله

شهری که پس از زلزله

برخی می‌گویند که احتمالا زلزله موجب ترکیدن یکی از لوله‌های زیرزمینی شده و همین مسئله باعث پدیدار شدن کف در سطح خیابان‌های مرکزی شده است.
 
آقای نابتا می‌گوید: «مردم به سرعت از این اتفاق عکس گرفته و بر روی توییترشان قرار می‌دادند. از آنجایی که این خیابان به منزل من نزدیک بودم، شخصا به آنجا رفتم تا ببینم اوضاع از چه قرار است. آنجا یک ماشین آتش نشانی قرار داشت. چیز خاصی نبود؛ کف معمولی بود.»
 
فوکوکا در فاصله 90 کیلومتری کوماموتو قرار دارد، جایی که قدرتمندترین لرزه‌ها احساس شد. ساکنین شهر فوکوکا نیز وجود لرزه‌های شدید را تایید کردند، اما آسیب جدی به ساختمان‌های این شهر وارد نشد. زلزله اخیر ژاپن موجب کشته شدن 29 نفر و زخمی شدن بیش از 1500 نفر شد.
 
سخنگوی شهرداری فوکوکا از وجود کف‌ها در سطح خیابان ابراز بی‌اطلاعی کرده که همین مسئله به مرموز ماندن این اتفاق افزود.
 
منبع: Independent
ترجمه: وبسایت فرادید

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 104 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:26

در زمین لرزه 7/8 ریشتری در شمال غرب اکوادور دست‌کم 246 نفر جان باخته‌اند.

فرادید| در زمین لرزه 7/8 ریشتری در شمال غرب اکوادور دست‌کم 246  نفر جان باخته‌اند.

به گزارش فرادید، این زمین لرزه روز شنبه به وقوع پیوست و مناطق نزدیک به کانون زلزله دچار «خسارت قابل توجهی» شدند. دست‌کم 2500 نفر نیز بر اثر این زمین لرزه مصدوم شده اند.

مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام از احتمال شکل گیری موج‌های سونامی خطرناک در برخی از مناطق ساحلی خبر داده است. دولت اکوادور نیز از مردم خواست مناطق ساحلی شمال غرب این کشور را ترک کنند و به زمین‌های مرتفع‌تر بروند.

رافائل کورئا، رئیس جمهور اکوادور ضمن اعلام وضعیت فوق العاده به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و مردم کشورش را به حفظ آرامش خود فراخواند. نیروهای پلیس، ارتش و نهادهای امدادی اکوادور «برای حفاظت از جان شهروندان در وضعیت آماده‌باش فوق العاده هستند.»

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:26

روز یکشنبه، دلار بیشترین کاهش خود در 2 هفته گذشته را تجربه کرد تا از کف بازه‌ای که از تاریخ 16 فروردین در آن قرار گرفته بود، پایین برود. روز گذشته، دلار 15 تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 3 هزار و 465 تومان رسید.

با این افت، دلار از حبس دامنه 3 هزار و 470 تومان تا 3 هزار و 473 تومان رها شد و به کمترین قیمت خود در سال 95 رسید. به گفته فعالان، افزایش عرضه ارز و کاهش حجم معاملات دو عاملی بودند که به افت دلار کمک کردند.

عامل اصلی افت حجم معاملات به کاهش انگیزه و تلاش دلالان جهت خرید و فروش ارز نسبت داده شده است.

این موضوع نیز می‌تواند ناشی از افزایش عرضه بازارساز و کاهش نوسانات در اولین ماه سال 95 باشد. روز گذشته، همسو با کاهش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک‌میلیون و 27 هزار تومان رسید.

روز گذشته، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 475 تومان آغاز کرد که کاهشی 5 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. به گفته حاضران در بازار، شروع کاهشی روز یکشنبه موجب شد که انتظارات کاهشی در بازار ارز بیشتر شود.

تحت‌تاثیر همین انتظارات و افزایش فروش ارز، قیمت دلار از محدوده 3 هزار و 470 تومان خارج شد و به قیمت 3 هزار و 465 تومان رسید. به گفته فعالان، پایین آمدن دلار از محدوده 3 هزار و 470 تومان در حالی صورت گرفت که برخی معامله‌گران با خریدهای فردایی سعی داشتند از محدوده یاد شده حمایت کنند.

با این حال، افزایش حجم ارز در بخش نقدی موجب شد که محدوده 3 هزار و 470 تومان پس از حدود 2 هفته شکسته شود.

چشم دلالان به اردیبهشت

به گفته فعالان، افزایش فروش ارز در روزهای انتهایی ماه یکی از عواملی بود که به کاهش 15تومانی دلار کمک کرد. از گفته‌های حاضران در بازار چنین به نظر می‌رسد که تحرکات معامله‌گران دلار در روزهای پایانی فروردین کاهش یافته و این دسته در حال آماده کردن خود برای اردیبهشت‌ماه هستند.

در واقع از آنجایی که از نوسان‌گیری در فروردین‌ماه ناامید شده‌اند، منتظر آغاز ماه بعدی و ورود تقاضای جدید به بازار هستند. به گفته فعالان، این احتمال وجود دارد که از اوایل اردیبهشت بخشی از تقاضاهای تجاری وارد بازار شود، ولی از آنجایی که مشخص نیست واکنش سمت عرضه به ورود بخش جدید تقاضا چه خواهد بود، معامله‌گران ارزی در حال حاضر با احتیاط معاملات خود را انجام می‌دهند.

عامل دیگر پایین آمدن حجم معاملات دلالان، کاهش نوسانات این ارز در فروردین‌ماه بوده است. به گفته یکی از حاضران در بازار، «نوسان‌های محدود، بازار و بازیگران را خسته کرده است».

به‌نظر می‌رسد همین موضوع نیز به کاهش تحرکات دلالان منجر شده است. با وجود این، هر بازاری غیرقابل‌پیش‌بینی است و امکان دارد که هر تحول جدیدی منجر به تغییر موقعیت و فعالیت معامله‌گران ارزی شود. سکه که در 2 روز انتهایی هفته گذشته 16 هزار تومان از ارزش خود را از دست داده بود، در 2 روز ابتدایی هفته جاری با کاهش نوسان مواجه شد.

سکه روز شنبه با هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و 28 هزار تومان رسید، ولی روز یکشنبه هزار تومان از ارزش خود را از دست داد تا فلز گرانبهای داخلی به قیمت یک میلیون و 27 هزار تومان بازگردد. افت بهای دلار مهم‌ترین عاملی بود که به کاهش سکه کمک کرد.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 115 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 3:53

اجاره بها در برخی محله‌های تهران کوچه به کوچه و خیابان به خیابان متفاوت است، به طوری که در یک خیابان مبلغ رهن کمتر از متری یک میلیون تومان و در خیابان بعدی بالاتر از این رقم تعیین می‌شود.بسیاری از مشاوران املاک معتقدند امسال نیز مانند سال گذشته نباید انتظار افزایش نرخ اجاره بها بیش از تورم سالانه را داشت، زیرا بازار مسکن از لحاظ قیمت تغییری نداشته است. بررسی فایل‌های اجاره نیز این پیش‌بینی را تایید می‌کند.

در پیامبرشرقی - خیابان شهاب واحدی ۵۵ متری، فول امکانات با عمر ۱۲ساله ۵۷ میلیون تومان و در پونک - بلوار کمالی واحدی ۵۵ متری یکخوابه، طبقه ۴ با شرایط ۱۰ میلیون تومان رهن و ماهی یک میلیون تومان اجاره داده می‌شود. آپارتمان دیگری با همین متراژ در اتوبان شهید محلاتی با پارکینگ طبقه اول ۱۲ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان ماهانه، اجاره داده می‌شود و در نازی‌آباد، هزاردستگاه، برای واحدی ۵۲ متری و تک‌واحدی ۴۸ میلیون تومان رهن کامل تعیین شده است. همچنین در دیباجی جنوبی واحدی ۵۵متری با ۱۵ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ماهانه، اجاره داده می‌شود و واحد دیگری با متراژ ۵۲ متر طبقه اول با پارکینگ و انباری با ۱۲ میلیون تومان رهن و یک میلیون و ۲۵۰هزار تومان در هرماه، به بازار اجاره معرفی شده است.

براین اساس، واحدی ۶۵ متری در پونک - طالقانی، طبقه دوم با پارکینگ و انباری، بازسازی شده ۶۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود و واحد دیگری با همین متراژ یکخوابه طبقه سوم با پارکینگ و انباری، با شرایط ۴۰ میلیون تومان رهن و ۴۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه فایل شده است. همچنین واحد دیگری در پونک - عدل با مساحت ۶۵ متر و یکخوابه ۵۵ میلیون تومان رهن داده می‌شود و در شریعتی شمال خواجه عبدالله برای واحدی ۷۰متری و یکخوابه با امکانات، ۱۵میلیون تومان رهن و ۲ میلیون تومان اجاره تعیین شده است.

آرامش بهاری در بازار اجاره

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 96 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 3:53

وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز واردات خودرو از پنج شرکت خودروساز آمریکایی و اروپایی را صادر کرد تا مقدمه ورود برندهای جدید به خیابان‌های کشور فراهم بیاید. آن طور که در سایت سازمان توسعه تجارت آمده، طی سال گذشته مجوز ورود انواع خودرو از شرکت‌های فولکس واگن،شورولت، اوپل، اشکودا و دی اس صادر شده و این خودروسازان می‌توانند نسبت به صادرات محصولات خود به ایران اقدام کنند.

 این اتفاق یکی از اثرات توافق هسته‌ای به‌شمار می‌رود، چه آنکه خودروسازان خارجی پس از اطمینان یافتن از به سرانجام رسیدن مذاکرات، قصد بازار ایران را کرده و در این بین، برخی از آنها توانستند نظر مثبت وزارت صنعت، معدن و تجارت را (برای صدور خودرو به کشور) جلب کنند.

اما بنابر اعلام سایت سازمان توسعه تجارت، مجوز واردات مدل سوپر بی اشکودا (SKODA SUPER B 3T ) صادر شده است، اشکودا یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن به‌شمار می‌رود که مقر آن در کشور چک قرار دارد. واردات این خودرو به کشور در حالی است که پیش تر خبرهایی مبنی‌بر مشارکت اشکودا با یکی از خودروسازان ایرانی منتشر شد اما مذاکرات دو طرف به نتیجه نرسید. دیگر خودرویی که مجوز واردات به کشور را گرفته، دی اس (DS5) است، محصول شرکت دی اس فرانسه که در واقع برند لوکس ساز پژوسیتروئن به‌حساب می‌آید.

از دی اس که بگذریم، اوپل نیز توانسته برای صادرات مدل اینسیگنیا به ایران، مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت را کسب کند. اوپل شاخه اروپایی جنرال موتورز آمریکا به شمار می‌رود و در حالی قرار است محصول اینسیگنیای آن وارد کشور شود که دیگر برند خودروساز آمریکایی یعنی شورولت نیز مجوز ورود به خیابان‌های ایران را در چند مدل کسب کرده است. در نهایت اینکه فولکس واگن آلمان هم دیگر خودروسازی است که وزارت صنعت برای ورود یکی از محصولات این شرکت به نام تیگوان، مجوز صادر کرده است.

فی ما فی...
ما را در سایت فی ما فی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان feemafee بازدید : 97 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 3:53